Продавець Інтернет магазин автозапчастин Автоточка розвиває свій бізнес на Prom.ua 9 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
316 відгуків
Інтернет магазин автозапчастин Автоточка

Зсувні двері: ролики і ремкомплекти

Зсувні двері: ролики і ремкомплекти

    Зсувні двері в автомобілі - найпоширеніший тип дверей, що відкривається шляхом зсуву по горизонталі вздовж спеціальних напрямних. Конструкція активно використовується в автобусах, мікроавтобусах і мінівенах.
    Зручність використання зсувних дверей очевидна. Посадка і висадка пасажирів, що не створює незручностей пішоходам, як це буває з стулковими дверима, широкий отвір, легкий доступ в салон, можливість паркування в обмежених умовах - далеко не повний перелік переваг зсувних дверей.


    Оскільки зсувні двері найчастіше влаштовується вздовж лівого або правого борту автомобіля, її ще називають бічними дверима. Ще одна поширена назва - відкатні двері.
    Зсувні двері широко застосовуються на вантажних фургонах, так як вони дозволяють виконувати завантаження й розвантаження великогабаритних вантажів, не загороджуючи проїзд.
    В країнах з правостороннім рухом у фургонах, обладнаних двома зсувними дверима (праворуч і ліворуч), частіше використовуються праві двері.


    Конструкція зсувних дверей


    Конструкція зсувних дверей на мікроавтобусах і мінівенах різних марок схожа. Полотно дверей (1) пересувається вздовж борту машини в напрямних на трьох роликових опорах. Верхня і нижня опори кріпляться (2 і 3) в передній частині дверей, середня (4) - в задній. Середня роликова опора пересувається по напрямній, розташованій зовні автомобіля.

 


    Для запобігання сходу дверей служать упори. На рис. представлений упор зсувних дверей автомобіля Фольксваген Т4.


 
    Для усунення вібрації відкатних дверей при русі машини слугують фіксатори. На рис. - фіксатор бічних дверей автомобіля Фольксваген Т4.

    На зсувні двері Т4 встановлюються дві пари однакових фіксаторів - верхній і нижній.

    На автомобілі Мерседес Спринтер фіксатори мають дещо іншу форму. Вони виконані у вигляді клину, їх також по два на двері.

    Перевага напрямних (фіксаторів) зсувних дверей Мерседес Спринтер в тому, що вони однакові знизу і зверху, що підвищує уніфікацію запчастин автомобіля.
    Зсувні двері обладнуються замками, ручками, доводчиками, блокувальними пристроями (використовуються при перевезенні дітей), приводом для відкривання дверей зсередини, обмежувачами.
    Привід дверей може бути ручним і електричним. Електропривід зазвичай встановлюється на представницькі автомобілі.
    По периметру дверного прорізу зсувних дверей встановлюється гумовий ущільнювач, який в закритому стані служить демпфером двері, і не дає їй вібрувати при русі. При експлуатації автомобіля необхідно стежити за щільним приляганням дверей до отвору. Якщо двері при закриванні не притискається до ущільнювальної гуми, з'являється зазор, який сприяє появі вібрації полотна дверей при русі автомобіля, що може супроводжуватися неприємним деренчанням, а також попаданням бруду і пилу всередину салону.
    При появі зазору його можна прибрати, відрегулювавши прилягання дверей за рахунок положення роликів і фіксаторів.


    Ролики зсувних дверей


    Роликові опори зсувних дверей (інша назва - роликові напрямні), частіше звані просто роликами, мають схожу конструкцію для різних моделей автомобілів і складаються з наступних частин:
    - корпус (каретка), на якому кріпляться осі роликів;
    - самі ролики, що складаються з насаджуваного на вісь підшипника закритого типу і пластмасового ролика;
    - шарнірно з'єднаний з корпусом кронштейн, який за допомогою гвинтів або болтів кріпиться до елементів дверей. Отвори в кронштейні можуть мати довгасту форму для можливості регулювання.

    На фото - нижня роликова напрямна (ролик) зсувних дверей мікроавтобуса Фольксваген Транспортер Т4 JP Group 1188600880.
    Ролики виготовляють з міцної зносостійкої пластмаси. При належному догляді і помірному режимі експлуатації ролики можуть служити до 10 років.
    До складу механізму відкривання/закривання дверей входять також напрямні, по яких котяться ролики. Напрямна верхнього ролика розташовується усередині салону, середня - зовні обшивки. Вона зазвичай закривається декоративною накладкою. Нижня напрямна, як правило, розташовується на сходинці або ж під нею.
    Нижня роликова опора несе найбільше навантаження. Крім того, її розташування сприяє більш швидкому зносу елементів у зв'язку з попаданням забруднень і вологи.
    Верхня роликова опора найчастіше складається лише з одного ролика, розташованого на вигнутому повідку (наприклад, роликова напрямна верхня зсувних дверей Fiat Ducato 230 (1994-2001) FAST FT95250).                Бувають і виключення. Так, наприклад, верхня роликова опора бічних дверей Фіат Дукато 06-

(FAST FT95371) складається з трьох роликів.


    Середня і нижня роликові опори найчастіше складаються з трьох роликів. Один, більший, обертається на осі, розташованій горизонтально, і два меншого діаметру, розташовуються на вертикальних осях.
    Ролики зсувних дверей обертаються в підшипниках кочення. Підшипники - закриті, однак волога і бруд з часом проникають під кришку, особливо в нижні ролики. Тому бувалі автомобілісти радять регулярно знімати кришку шарикопідшипника, промивати його і оновлювати мастило.


    Вимоги до зсувних дверей


    Правильно відрегульована зсувні двері в закритому положенні по периметру повинні мати рівномірний зазор, вони не повинні бути втоплені всередину і виступати назовні. Полотно дверей повинно розташовуватися врівень з панелями кузова.
    Величина нормальних зазорів:
    1. Сполучення зсувних дверей з передньою стійкою, порогом і дахом — 5 мм.
    2. Сполучення зсувних дверей з задньою стійкою — 6 мм.
    Допустима неточність - плюс мінус 1 мм. При цьому стики повинні бути строго паралельні.
    Для окремих моделей автомобілів ці параметри можуть мати деякі відмінності. Так, наприклад, для автомобіля Mercedes-Benz Vito зазор між склом відкатних дверей і заднім склом повинен становити 11 мм.
    Увага!

    Двері в напрямних повинна рухатися плавно, без ривків і сторонніх звуків.


    Закриті двері повинні бути притиснуті до ущільнювальної гуми. При русі автомобіля дверне полотно не повинен вібрувати, наявність щілин і зазорів не допускається.


    Всі деталі дверей (фіксатори, скоба замка, роликові опори) повинні бути жорстко закріплені штатними комплектуючими (болти, гвинти тощо). Не допускається їх мимовільне зміщення при русі автомобіля або відкриванні/закриванні дверей.


    Ослаблені різьбові з'єднання необхідно вчасно закріплювати, а зазори, що виникають у процесі експлуатації машини, своєчасно усувати.


    Експлуатація автомобіля з несправностями зсувних дверей, що представляють загрозу травмування пасажирів, повинна бути припинена!


    Типові несправності відкатних дверей


    1. Поява сторонніх звуків під час руху автомобіля з боку зсувних дверей (ляпання, деренчання).
    2. Нещільне закривання дверей.
    3. Поява сторонніх звуків (скрегіт, скрип) при відкриванні та закриванні дверей.
    4. Мимовільне відкривання дверей при русі автомобіля або його різкій зупинці.
    5. При відкриванні та закриванні дверей відчуваються ривки, поштовхи, двері заклинює.
    Найчастіше описані симптоми - наслідок зносу роликів або елементів замикання. Швидше зношуються нижні роликові опори як найбільш навантажені. Крім того, на нижні ролики потрапляє волога, дорожня бруд, що служить причиною прискореного зносу.
    В яких випадках ролики зсувних дверей підлягають заміні:
    - помітний на око локальний знос робочої поверхні роликів;
    - наявність пошкоджень на робочій поверхні роликів (глибокі борозни, сколи);
    - заклинювання підшипників, яке не усувається очищенням, промиванням і змащування;
    - злам або деформація осей роликів;
    - деформація елементів каретки (корпусу);
    - сильна корозія елементів роликових опор, що обмежує їх рухливість і не усувається доступними засобами.
    При відсутності належного догляду при значному зносі робочих поверхонь роликів або корозії несучих елементів можливе заклинювання дверей з подальшим руйнуванням деталей роликової опори: злам осі ролика, руйнування ролика і елементів шарикопідшипника, деформація кронштейна і т. д. Зазвичай ці явища супроводжуються пошкодженням напрямних і елементів кузова, що вимагає виконання дорогого ремонту.


    Наслідки несвоєчасної заміни роликів зсувних дверей


    Час і наші далекі від ідеальних дороги роблять свою справу. Опорні ролики і напрямні зношуються, послаблюються кріплення запірних і фіксуючих елементів, двері просідає. В результаті з'являються наступні несправності:
    1. Сторонні звуки під час руху автомобіля з боку зсувних дверей (ляпання, деренчання, скрип).
    2. Нещільне закривання дверей, заїдання.
    3. Сторонні звуки (скрегіт, скрип) при відкриванні та закриванні дверей.
    4. Двері нещільно закриваються, всередину салону через щілину потрапляє пил і волога.
    5. Мимовільне відкриття дверей, що може мати неприємні наслідки для пасажирів, що знаходяться в салоні.
    6. При відсутності належного догляду за елементами дверей їхній знос може призвести до пошкодження елементів кузова і саміх дверей, а також до їх випадання і пошкодження.


    Технічне обслуговування зсувних дверей і роликових опор


    Технічне обслуговування зсувних дверей і їх опорних елементів полягає, насамперед, в регулярному очищенні роликів і напрямних і змащення їх спеціальними складами.
    Для підтримки в справному стані механізмів зсувних дверей необхідно виконувати прості правила:
    - в першу чергу тримати в чистоті компоненти механізму закривання дверей;
    - регулярно проводити чищення і змащування шарикопідшипників і роликів;
    - оберігати від забруднення і вогкості;
    - проводити прибирання зі сходинки бруду, каменів, піску.

    Крім того, необхідно виконувати регулювання зазорів між полотном зсувних дверей і елементами кузова, а також прилягання дверей до ущільнювачів.
    Ці прості дії допоможуть надовго зберегти автотранспортний засіб від пошкоджень, продовжити термін його експлуатації і міжремонтні інтервали.
    Обслуговування роликових опор необхідно виконувати двічі на рік, а при інтенсивній експлуатації - щомісяця.
    Оскільки ролики по напрямних котяться, а не ковзають, напрямні змащувати не потрібно. Головне - утримувати їх в чистоті, регулярно очищаючи від пилу і бруду.
    Для очищення від забруднень і загуслого мастила підшипників роликів рекомендують засіб типу WD-40, а для змащення - силіконовий спрей.
    Новинка на ринку - суперводостійке мастило з PTFE (тефлоном) виробництва ХАДО. Застосовується для роликових напрямних автомобільних зсувних дверей, роликів душових кабін і інших вузлів, що працюють у схожих умовах.
    Переваги тефлонового мастила ХАДО:
    - глибоке проникнення в оброблювану деталь;
    - високий рівень захисту від вологи та окислення;
    - утворення захисного шару від вологи на поверхні деталей;
    - забезпечення гарного ковзання деталей відносно один одного завдяки тефлону;
    - широкий діапазон робочих температур (від -50 °С до 180 °С);
    - тривалий термін служби (до 5-ти років).


Порядок виконання регулювання зсувних дверей


    Для проведення регулювальних робіт машина повинна стояти на колесах і розташовуватися на рівній площадці.
    Регулювання здійснюється наступним чином:
    1. Передня частина дверей регулюється по висоті нижньою роликовою опорою.
    2. Задня частина по висоті - середньою опорою.
    3. Зазор між відкатними дверима і передньою стійкою - середньою опорою.
    4. Випинання задньої частини дверей рекомендується регулювати уловлювачем (на задній стійці).
    5. Випинання верхньої задньої частини дверей - упором на дверях (малоефективний).
    6. Випинання передньої верхньої частини дверей рекомендують регулювати верхньою роликовою опорою.
    Регулювання, в залежності від конструкції зсувних дверей, виконується шляхом ослаблення гвинтів кріплення кронштейнів роликових опор і відповідного зміщення їх для досягнення необхідного стану дверей відносно інших елементів кузова, а також зміщення замикаючих елементів дверей (уловлювача двері, направляючого клина і скоби замка).
    Переміщати напрямний клин необхідно так, щоб після його регулювання центр співпадав з центром уловлювача дверей.
    На різних автомобілях регулювання виконується по-різному, але принцип один:
    - послаблюються гвинти кріплення кронштейнів або замикаючих елементів (для цього може знадобитися спеціальний інструмент);
    - при закритих дверях регулюється їх примикання до прилеглих елементів кузова;
    - після цього гвинти затягуються.
    При цьому дуже важливо дотримуватися рекомендованих виробником моментів затягування різьбових з'єднань.
    Двері правильно відрегульовані, коли краї дверей і дверного отвору паралельні.
    Якщо після регулювання зазорів та примикання дверей їхній хід у напрямних утруднений, регулювання варто повторити до досягнення необхідної плавності ходу.


    Підбір комплектуючих для ремонту зсувних дверей


    При ремонті зсувних дверей може знадобитися заміна зношених або зламаних деталей. Це:
    - роликові опори (верхня, нижня, середня);
    - фіксатор дверей;
    - напрямна фіксатора;
    - скоба замка.
    Аналіз пошукових запитів в Інтернет показує, що ролики зсувних дверей частіше шукають для таких моделей автомобілів (у порядку убування кількості запитів):
    - Фольксваген Транспортер Т4;
    - Фольксваген Транспортер Т5;
    - Форд Транзит;
    - Мерседес-Бенц Спрінтер, Віто 638 та 639;
    - Рено Трафік;
    - Опель Віваро;
    - Фольксваген Кадді;
    - Рено Майстер;
    - Фіат Нуово Дукато, Скудо, Добло;
    - Сітроен Джампер, Берлінго;
    - Пежо 806, Боксер.
    Варіанти поставки роликів зсувних дверей:
    - ремкомплект роликів, що включає в себе безпосередньо ролики, осі і необхідні кріплення;
 


    - роликова опора в зборі без кронштейна;

 


 

    - роликова опора в зборі з кронштейном.


    Наприклад, роликова напрямна середня для бічних дверей автомобілів Fiat Ducato 06- (OE 1344266080, 1376704080, 9033.S3) доступна в трьох варіантах:
    - ремкомплект FAST FT95388;
    - роликова опора без кронштейна FAST FT95352;
    - роликова опора FAST FT95373.
    Як бачимо, один і той же вузол автомобіліст може придбати як у вигляді ремонтного комплекту, встановлення якого вимагає певних навичок, так і повністю зібраного компонента, який потрібно тільки встановити і відрегулювати.
    Використання роликової опори без кронштейна дозволяє домогтися максимальної уніфікації компонентів цього сайту. Так, наприклад, нижній ролик Фольксваген Т4 для правої двері (OE 701843406B) - дзеркально відбитий ролик для лівих бічних дверей (OE 701843405B). Компанія JP Group (Данія) постачає крім роликових опор в зборі (1188600880 - права і 1188600770 - ліва) опору без кронштейна (мод. 1188600800), яка може встановлюватись як на праву, так і на ліву двері автомобіля. Крім того, на автомобілях цієї марки нижні роликові опори виконувалися з коротким утримувачем (див. роликова напрямна зсувних дверей нижня з коротким держателем Maxgear 27-0210). Деколи цей компонент в зборі буває важко підібрати, але заміна роликової опори без кронштейна (JP Group 1188600800) допомагає і тут.
    Для заміни ремкомплекту, що складається з набору роликів і осей, необхідно демонтувати осі непридатних для подальшої експлуатації роликів і на їх місце встановити нові ролики з осями. Потім осі роликів з тильного боку кронштейна розклепуються (завальцьовуються).


    Поради щодо продовження служби роликів зсувних дверей


    Роликові опори зсувних дверей вимагають своєчасного і якісного догляду, інакше відбувається значне скорочення терміну їх експлуатації та погіршення робочих характеристик. Знос роликів служить причиною того, що, при відкриванні та закриванні дверей доводиться прикладати значні зусилля, утворюються щілини, двері не щільно прилягає, доводиться відкривати і закривати двері ривком.
    У процесі роботи ролики зношуються. На мікроавтобусах, що експлуатуються на протязі десяти і більше років, ролики, як правило, вимагають заміни. При інтенсивній експлуатації, а також на машинах, зайнятих регулярним перевезенням пасажирів, це може знадобитися і раніше. Своєчасна заміна зношених роликів дозволить уникнути пошкодження самої двері, запірних механізмів і елементів кузова.

       
    Виробники роликів і ремкомплектів зсувних дверей


    На сьогоднішній день найбільш популярні серед вітчизняних автомобілістів такі виробники цієї продукції:
    - Akusan (Туреччина);
    - AutoMega (Німеччина);

    - AutoTechteile (Німеччина);
    - BLIC (Польща);
    - Bugiad (Німеччина);
    - FAST (Італія);
    - Febi (Німеччина);
    - JP Group (Данія);
    - Maxgear (Польща);

    - Solgy (Іспанія);
    - SWAG (Німеччина);
    - TOPRAN (Німеччина);
    - VAICO (Німеччина);

    - Vika (Тайвань).
    У списку - як компанії, що поставляють на вторинний ринок автокомпонентів широкий асортимент автозапчастин (Febi, JP Group, SWAG, Topran), так і спеціалізовані фірми. Наприклад, BLIC спеціалізується на випуску кузовних деталей, а FAST - на випуску широкого асортименту компонентів для автомобілів Fiat, Alfa Romeo, Iveco.
    Інтернет магазин Автоточка пропонує ролики та інші комплектуючі зсувних дверей таких виробників: AutoMega, FAST, JP Group, Maxgear, Solgy, AutoTechteile. Можлива поставка оригінальних роликових опор та інших компонентів під замовлення.
    Телефонуйте, пишіть, запитуйте! Ми завжди раді допомогти нашим відвідувачам у пошуку потрібних запчастин.
    На сьогоднішній день ми можемо підібрати комплектуючі розсувних дверей для таких автомобілів:

    - Фольксваген Транспортер Т4, Т5, Фольксваген ЛТ, Фольксваген Кадді;

    - Мерседес Спрінтер, Віто 638 та 639;

    - Renault Kangoo I (1998-2008);

    - Renault Trafic II (2001-2014).
    Ми продовжуємо працювати над розширенням асортименту автозапчастин цієї групи і намагаємося своєчасно інформувати про це наших покупців.
    Вдалих покупок в нашому Інтернет магазині!
 

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner