Демпферний шків
Шків колінвала, демпферний шків, шків поліклинового ременя з демпфером - варіанти назв однієї і тієї ж конструкції - демпфера крутильних коливань колінвала. Призначення її - компенсація ударних навантажень від силової установки в момент пуску двигуна, а також зниження вібрації. В основному це стосується дизеля, так як саме він і схильний до створення ударних навантажень. Теоретично використання демпферного шківа має зменшувати зношування підшипників генератора, натяжних і обвідних роликів і поліклинового ременя, зробити роботу дизеля м'якше.
Практика - проза життя. І багато власників дизельних автомобілів стикалися з несподіваним для них обривом приводного ременя генератора. Начебто все правильно: і ремінь вчасно змінювався, і шумів сторонніх не було. А під капотом - локшина із залишків поліклинового ременя.
У чому причина подібних ситуацій?
Причина криється в особливостях конструкції демпферного шківа для поліклинового ременя.
Елементом, який гасить, згладжує імпульси механічного впливу (крутильні коливання), є гумовий прошарок між внутрішньою і зовнішньою частинами шківа. Будучи найслабшою ланкою конструкції, гумова частина зношується. Цьому сприяють перепади температур і атмосферні впливи.
Рекомендації автовиробників прості - міняти демпферний шків через кожні 100 - 120 тис. км пробігу.
Оскільки деталь ця порівняно недешева, і заміна її не завжди проста, шків колінвала експлуатують, що називається "до упору". Головне при цьому - не доводити ситуацію до повного руйнування конструкції, що загрожує цілим комплексом неприємностей.
У половині випадків виходу з ладу демпфера процес супроводжується циклічним стуком або підвищеним шумом силової установки. Він практично зникає повністю при знятому зі шківа ремені.
Перевірку зношеності демпфуючого елемента шківа колінвала необхідно виконувати при кожному ТО. Робиться це досить просто. Треба взятися за шків двома руками і спробувати переміщувати його на осі взад-вперед і по діагоналі. Якщо шків розхлябаний, і легко піддається, заміна його повинна бути виконана негайно. Подальша експлуатація машини небезпечна розшаруванням поліклинового ременя, попаданням його залишків під ремінь ГРМ, обрив якого загрожує необхідністю дорогого ремонту двигуна.
Багато виробників рекомендують у процесі виконання планового ТО після пробігу в 60 тис. км, коли для виконання заміни ременя і роликів ГРМ знімається шків колінвала, провести перевірку його технічного стану.
Ознаки виходу з ладу демпферного шківа:
- розшарування, розтріскування гумового демпфера;
- зміна кольору на доріжках поліклинового ременя як наслідок перегріву;
- "наповзання" зовнішньої частини шківа на пластикову кришку двигуна;
- знос або сліди пошкодження поликлинового ременя.
Це наочно показано на наступних рисунках:
Так виглядає справний шків:
Якщо виникли сумніви в справности шківа, можна провести тест. Нанесіть на внутрішню і зовнішню обойми шківа мітки. Якщо після запуску двигуна з використанням навантаження (кліматична установка, інші споживачі електроенергії) мітки не збігаються - пошкодження шківа досягли межі, і його необхідно негайно замінювати.
В асортименті Інтернет магазину Автото4ка - демпферні шківи різних виробників - AutoMega і Corteco з Німеччини, BGA (Великобританія), JP Group (Данія). Досвід використання, наприклад, на "бусах" Volkswagen Transporter T4 з двигуном 2.5 TDI шківів JP Group арт. 1118302100 показав, що їх ресурс - не менше 100 тис. км пробігу. Це відповідає регламенту.
Звертайтесь. Онлайн ми відкриті для вас 24/7.
- Заміна роликів зсувних дверей Фольксваген Т4Стаття - про особливості заміни роликів (роликових опор) зсувних дверей Фольксваген Т4. Розглянуті варіанти комплектів роликів для VW T4 різних періодів випуску. Кількість ілюстрацій - 4.Повна версія статті
- Підбір запчастин для ремонту диференціалу Фольксваген Т4Стаття присвячена особливостям підбору запчастин для ремонту диференціала Фольксваген Т4. Кількість ілюстрацій - 16.Повна версія статті