Як усунути підтікання палива з ПНВТ Т4?
Серед несправностей втомлених на вітчизняних «шляхах» трудяг Т4 є такі, що підлягають негайному усуненню. Одна з таких – протікання дизпалива з-під штока газу на ПНВТ. Мало того, що саме по собі підтікання палива неприємне з будь-якого боку, але в даному конкретному випадку воно особливо небезпечне, тому що дизпаливо стікає прямо на генератор. А, як зауважив один форумчанин, "гена цього не любить". Крім того, що потрапляння на генератор палива призводить в кінцевому підсумку до виходу з ладу дорогого агрегату, ситуація небезпечна загорянням автомобіля.
Гаражні умільці, щоб підстрахувати себе при виникненні подібної ситуації, оснащують ТНВД спеціальним піддоном, куди стікає дизпаливо при виникненні протікання. Це, природно, проблему не вирішує. Протікання необхідно усувати. Одвічне питання: що для цього потрібно зробити?
Розберемо конкретний випадок. Витік дизпалива з-під штока газу ПНВт розподільчого типу (VE), виробник - компанія Robert Bosch, автомобіля Фольксваген Транспортер Т4 1999 року з двигуном 1.9 TD (ABL).
Відразу обмовимося - фахівці для підбору запасних частин до паливної апаратури Bosch використовують спеціальну програму - Esi tronic 2.0. Ми ж скористалися конкретними рекомендаціями у вигляді готового кейса. У його складанні нам дуже допомогли поради бувалих «бусоводов», зібрані на сторінках численних форумів, присвячених Фольксваген Т4.
Отже, для радикального вирішення проблеми з протікаанням на ПНВТ Фольксваген T4 c двигуном АБЛ потрібна заміна наступних деталей:
- вал регулювальний Bosch 1 463 162 202; інша назва деталі - шток газу;
Рис. 1. Вал регулювальний Bosch 1 463 162 202
- напрямна втулка Bosch 1 460 324 333, OE 068130718J, довжина - 30,6 мм;
Рис. 2. Втулка валу акселератора Bosch 1 460 324 333
- ремонтний комплект ПНВТ Bosch 1 467 010 425.
Рис. 3. Ремкомплект ТНВД Фольксваген Т4 BOSCH 1 467 010 425
Запчастини можна купити в нашому інтернет-магазині Автоточка - autoto4ka.com.ua у відповідному розділі.
Можна використовувати більш повні ремонтні комплекти, до складу яких входить направляюча втулка.
Наприклад, для нашого випадку підійде ремкомплект ПНВТ Bosch 1 467 010 501.
Рис. 4. Ремкомплект ПНВТ Bosch 1 467 010 501
Для того, щоб виключити помилки, можна, звичайно, купувати втулку і комплект ущільнень окремо. Це пов'язано з тим, що для різних модифікацій ПНВТ Bosch, встановлюваних на дизелях Т4, використовуються напрямні втулки (поз. 4 на рис. 4) різної довжини:
- 19,9 мм (OE 068130718);
- 24,4 мм (OE 068130718F);
- 40,6 мм (OE 068130718H);
- 30,6 мм (OE 068130718J).
Рис. 5. ПНВТ Фольксваген Т4 виробництва компанії Бош
Довідка: Склад ремкомплекту ПНВТ Bosch 1 467 010 501 – втулка 1460324333 довжиною 30,60 мм + ущільнювачі.
На ринку є комплекти інших виробників, що включають в себе і вал акселератора. Слід мати на увазі, що ця деталь в пропонованих комплектах може відрізнятися від необхідної.
Рис. 6. Шток газу ПНВТ Т4 (двигун 1.9 АБЛ)
Враховуючи, що регулювальний вал – деталь досить дорога, при невеликому протіканні автомобілісти обмежуються заміною ущільнень та напрямної втулки. Як варіант, застосовують доопрацювання валу з установкою на ньому додаткового ущільнення. Як правило, подібний підхід дає короткочасний ефект, вимірюваний декількомами місяцями.
Вал регулювальний Bosch 1 463 162 202 на сьогоднішній день - позиція дефіцитна. Відомий аналог компонента - модель 10-01-050 виробництва компанії OMS (Італія). Однак механіки, які займаються ремонтом паливної апаратури, схильні більше довіряти продукції Bosch.
Додаткова інформація
На автомобілях " Фольксваген Т4 викладені рекомендації будуть справедливі для дизелів ABL, AAB і AJA. У цей список можна включити також дизель моделі 1X.
Для автомобілів Renault – для дизелів 2.4 D на автомобілях виробництва з 1994 по 1997 роки, а також 2.5 D на авто 1997 – 2003 рр. і 1994 – 2001-го.
Для машин Peugeot / Citroen / Fiat рекомендації справедливі для ПНВТ на дизелях 1.9 D і 1.9 TD;
Ford - 1.8 D / 1.8 TD;
Renault Laguna - 2.2 D.
Одне з наших джерел наводить більш повний перелік автомобілів, для яких підходять викладені рекомендації:
1. Fiat:
- Ducato 280 (1982-1990);
- Ducato 290 (1989-1994);
- Ducato 230 (1994-2002);
- Scudo 220 (1995-2004);
- Ulysse 220 (1994-2002) 1.9 td (1905 куб. см.).
2. Ford:
- Transit (1985-2000) 2.5 d (2496 куб. см.).
3. Citroen:
- C25 (1982-1994);
- Jumper (1994-2002);
- Jumpy (1995-2004);
- Berlingo M49 (1996-2003);
- Evasion (1994-2002) 1.9 td (1905 куб. см);
4. Peugeot:
- J5 (1982-1994);
- Boxer (1994-2002);
- Expert (1995-2004);
- 806 (1994-2002) 1.9 td (1905 куб. см);
- Partner M49 (1996-2003);
5. Renault:
- Mascott (1999-2004) 2.8 tdi (2800 куб. см);
- Master I (1980-1998);
- Master II (1998-2003) 2.8 dti (2799 куб. см);
- Master II (1998-2003) 2.5 d (2499 куб. см);
- Trafic (1980-2001) 2.5 d (2445 куб. см);
- Trafic (1980-2001) 2.1 d (2068 куб. см);
- Trafic (1980-2001) 2.5 d (2499 куб. см);
6. Iveco:
- Daily E I (1990-1996);
- Daily E II(1996-1999);
- Daily E III (2000-2005) 2.8 d (2800 куб. см);
- Daily E III (2000-2005) 2.8 tdi (2800 куб. см);
7. Mercedes:
- Sprinter (1995-2000) 2.3 d (2299 куб. см);
- Vito W638 (1996-2003) 2.3 d (2299 куб. см);
- Vito W638 (1996-2003) 2.3 td (2299 куб. см);
- T1 207-410 (1977-1996);
8. Volkswagen:
- Lt28-46 (1996-2006);
9. Opel:
- Movano (1998-2003);
- Arena (1997-2001) 1.9 d (1870 куб. см);
- Arena (1997-2001) 2.5 d (2445 куб. см);
- Combo (1994-2001);
10. LDV:
- Convoy (1998-2005);
- Maxus (2005-......).
Дані взяті з відкритих джерел і в обов'язковому порядку підлягають перевірці. Щоб уникнути нераціонального витрачання коштів, замовляти втулку і вал рекомендують після розбирання вузла.
Рис. 7. Демонтована кришка ПНВТ з приводом регулятора часткових навантажень
Рис. 8. Демонтований шток газу Т4 (1.9 TD ABL)
Нотатки на полях
Ми не ставили перед собою завдання докладного опису та послідовності виконання робіт. Це добре описується на форумах. Ось деякі з них:
- vw-bus.org.ua;
- vwbus.club;
- vwts.ru.
Порядок виконання робіт добре проілюстрований у відеороликах на Youtube.
Крім того, вважаємо своїм обов'язком висловити свою думку, що подібні роботи краще все ж таки довіряти фахівцям.
Ми намагалися відповісти на деякі питання, що виникають на початках вирішення проблеми:
1. Які запчастини необхідні для ремонту.
2. Як уникнути можливих помилок при замовленні деталей.
3. Ціна питання.
Сподіваємося, що інформація, наведена у статті, буде корисною автомобілістам і допоможе заощадити час і кошти в описаній ситуації.
Коментарі, уточнення та доповнення до статті можна направляти на E-mail: autoto4ka@i.ua.
Автор статті Валентин Діденко
Дата оновлення: 14.02.21
- Заміна роликів зсувних дверей Фольксваген Т4Стаття - про особливості заміни роликів (роликових опор) зсувних дверей Фольксваген Т4. Розглянуті варіанти комплектів роликів для VW T4 різних періодів випуску. Кількість ілюстрацій - 4.Повна версія статті
- Підбір запчастин для ремонту диференціалу Фольксваген Т4Стаття присвячена особливостям підбору запчастин для ремонту диференціала Фольксваген Т4. Кількість ілюстрацій - 16.Повна версія статті