Продавець Інтернет магазин автозапчастин Автоточка розвиває свій бізнес на Prom.ua 8 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
193 відгуків
Інтернет магазин автозапчастин Автоточка

Як замінити амортизатори на Фольксваген Т4?

Як замінити амортизатори на Фольксваген Т4?

    Заміна амортизаторів на автомобілі є відповідальною процедурою, яка має специфічні особливості. Найважливіші з них притаманні і Т4.

    1. Більш ефективна заміна обох стойок на осі. Тому фахівці радять міняти їх попарно. Купуючи лише один амортизатор, гарантію на нього не отримаєте. Саме тому багато виробників продають ці запчастини парами — два на одну вісь, а деякі пакують їх по два в спільній упаковці.

    2. Гарантія на вироби забезпечується в повному обсязі за умови виконання робіт на СТО з оформленням усіх належних документів.

    3. Амортизатори - це запчастини, які не встановлюються просто з коробки. Перед монтажем їх потрібно привести у робочий стан, піддаючи так званій прокачці.

    4. Для монтажу демпферів у зв’язку з особливостями їхньої конструкції і функціонування дозволяється користуватися лише спеціальними інструментами.

    5. Категорично заборонено тримати шток амортизатора слюсарним інструментом. Будь - яке, навіть незначне пошкодження ретельно відполірованої поверхні штока може призвести до розриву сальників і виходу вироба з ладу.

    6 Остаточна затяжка різьбових кріплень виконується після закінчення монтажу, коли машина поставлена на колеса.

    Перед монтажем амортизатори повинні прокачуватися в обов’язковому порядку. Якщо встановити двохтрубний амортизатор без виконання цієї процедури, це може спровокувати передчасний вихід з ладу. Це вважається грубим порушенням інструкції виробника з встановлення виробів на машину і позбавлення гарантії.

    Увага! Прокачувати потрібно всі без винятку амортизатори перед монтажем!

    Після прокачки до встановлення на машину демпфер повинен зберігатися вертикально з витягнутим повністю штоком в тому положенні, в якому він встановлюється на автомобіль.

    Для вчасного виявлення несправності в процесі експлуатації потрібно через кожні 10 тис. км контролювати технічний стан амортизаторів.

    Типові помилки монтажу

    Хоча заміна амортизаторів — операція, з якою механіки СТО стикаються дуже часто, є багато типових помилок, які значно знижують ресурс виробу. До них належать:

    1. Встановлення на автомобіль без прокачки. Ця процедура обов'язкова для всіх амортизаторів!

    Автовиробники радять прокачувати демпфери при купівлі і перед їх монтажом на автомобіль.

    Прокачка необхідна для перевірки працездатності амортизаторів і приведення їх у робочий стан. Під час цієї операції робочі середовища - мастило і газ у демпфері перерозподіляються, що дозволяє змоделювати роботу виробу на машині, протестувати його на герметичність та корректність роботи.

    2. Використання неправильного інструмента. Наприклад, не можна тримати шток при встановленні за допомогою пасатижів (пласкогубців) чи інших подібних інструментів. Пошкодження на полірованій поверхні штоку дуже швидко виводять з ладу відповідальну деталь — сальник амортизатора. Проявляється дефект через витік робочої рідини через сальник. Пошкодження виявляється візуально при витягнутому штоці.

    Крім того, не можна використовувати ударний ключ при монтажу, оскільки можна пошкодити амортизатор. Крім того, якщо ви використовуєте ударний інструмент, то існує ризик ослаблення гвинта, яким  закріплюється робочий поршень на штоці, і він може відстрелитися під тиском газу, що становить серйозну небезпеку.

    3. Неправильна затяжка. Великою помилкою є повна затяжка амортизаторів, коли авто знаходиться на підйомнику, і підвіска не навантажена.

    Слід постійно дотримуватися правила: «Стойки та амортизатори, які монтуються на пружних опорах, не можна остаточно затягувати доти, доки машина не буде опущена на землю».

    Важливо! Порушення правила призводить до встановлення амортизаторів з відхиленням від проздовжної осі пристрою. У цьому випадку при експлуатації амортизатора відбувається інтенсивний нагрів штока з одного боку за рахунок тертя об сальник. Зовні наслідки неправильної установки виявляються наявністью кольорових розводів на штоку. Виріб при цьому знімається з гарантії.

    Дуже важливо дотримуватися величини моменту затяжки з'єднань під час встановлення амортизаторів. Якщо використовувати надто великий або надто малий момент затяжки при встановленні деталей, це може призвести до шуму, призводить до порушення роботи і навіть може призвести до пошкодження шасі. Цих помилок можна легко уникнути, використовуючи рекомендовані інструменти і контролюючи момент затяжки за допомогою динамометричного ключа.

    4. Некоректна висота пружин

    Після того, як машина була опущена або піднята, всі елементи шасі повинні бути пристосовані до нової висоти. Для цього всі гумометалеві з'єднання транспортного засобу потрібно послабити, після чого вони під вагою автомобіля перемістяться (знайдуть своє місце). Після цього всі компоненти підвіски затягуються з визначеним крутним моментом.

    Велике значення для забезпечення ресурсу амортизатора при його заміні має належна послідовність виконання робіт і використання перевірених прийомів та інструмента.

    Ми підібрали фотозвіти заміни амортизаторів Фольксваген Т4. В інтернеті можна знайти відповідні відео, в яких також показані послідовність і прийоми виконання цих робіт.

    1. Фотозвіт про порядок виконання заміни переднього амортизатора VW T4

Рис. 1. Схема встановлення переднього амортизатора

    1.1. Демонтаж

    1.1.1. Ослабити колісні болти. Підняти передню частину машини за допомогою домкрату, встановити підставки або підняти машину на підйомнику. Вигвинтити колісні болти, зняти переднє колесо.

    1.1.2. Очистити від забруднень різьбу нижнього болта, яким кріпиться амортизатор і тяга стабілізатора. Нанести рідину WD-40.

    1.1.3. Утримуючи одним ключем на 21 головку нижнього болта, другим відкрутити гайку (мал. 2).

Мал. 2

    1.1.4. Домкратом або стойкою з гідроприводом підважити нижній важіль, щоб розвантажити вузол нижнього кріплення.

    1.1.5. За допомогою наставки і молотка обережно вибити болт, аж поки він повністю не вийде з вузла кріплення амортизатора, залишаючись при цьому в тілі важеля.

Мал. 3

    1.1.6. Торцевим ключем з головкою на 18 відкрутити болт і гайку, якими кріпиться верхній кронштейн до кузова машини.

Мал. 4

    1.1.7. Вивести верхній кронштейн і вийняти амортизатор через колісну арку.

Мал. 5

    1.1.8. Утримуючи амортизатор, торцевим ключем з головкою на 17 відкрутити верхню гайку кріплення.

    Увага! При провертанні штока утримувати його ключем.

Мал. 6

    1.1.9. Зняти верхню шайбу і витягнути старий амортизатор. Видалити його в брухт.

Мал. 7

    1.1.10. Підчепити викруткою і зняти з кронштейна два амортизаційні кільця. Видалити у відходи.

    Увага! Повторне використання знятих з машини під час заміни амортизатора амортизаційних кілець не допускається.

    Під час встановлення на машині підсилених (масляних) амортизаторів рекомендується встановлення поліурретанових кілець - Poly BUSH 050033.

Мал. 8

    1.2. Порядок встановлення переднього амортизатора Т4

    1.2.1. Розпакувати новий амортизатор і прокачати його, кілька разів висуваючи і затоплюючи шток, поки рух його не стане плавним.

    Прокачку слід виконувати в положенні амортизатора, в якому він встановлюється на машину. Для переднього амортизатора Т4 це положення - штоком вгору.

    Після прокачки амортизатор зберігати вертикально до установки його на машину.

Мал. 9

    1.2.2. Встановити на верхню частину амортизатора з комплекта нову нижню тарільчасту шайбу і ґумову або поліурретанову амортизаційну втулку.

    Важливо! Фланець шайби має бути спрямований в сторону втулки.

    Доповнення: Нижнє амортизаційне кільце на відміну від верхнього має втулку.

Мал. 10

    1.2.3. Встановити кронштейн...

Мал. 11

    ...нове верхнє амортизаційне кільце...

Мал. 12

    …и шайбу.

Мал. 13

    1.2.4. Наживити горішню гайку. Потім, зафіксувавши амортизатор, затягнути гайку, утримуючи в разі потреби шток від провертання.

Мал. 14

        1.2.5. Завести верхній кронштейн, зібраний з амортизатором, на машину через колісну арку...

Мал. 15

    ...і закрутити болт і гайку кріплення кронштейна, затягнувши її динамометричним ключем з моментом 100 Нм.

Мал. 16

    1.2.6. За допомогою молотка обережно забити до упору нижній болт.

Мал. 17

    1.2.7. Затягнути гайку болта нижнього кріплення моментом 25 Нм. Після цього зняти домкрат або гідравлічну стійку, звільняючи нижній важіль.

    Увага! Фінішну затяжку нижнього амортизатора виконувати тільки тоді, коли передня підвіска автомобіля знаходиться в навантаженому стані, тобто, коли машина стоїть на колесах.

    Для цього опустити автомобіль з опор і кілька разів качнути кузов, щоб нові втулки зайняли свої місця.

    Гайки, які кріплять амортизатор знизу, затягнути моментом 160 Нм.

Мал. 18

    1.2.8. Поставити колесо.

    1.2.9. В аналогічному порядку заміняти амортизатор з іншого боку.

    2. Фотозвіт про заміну задніх амортизаторів VW T4. У звіті описано послідовність виконання робіт по заміні правого амортизатора.

    Демонтаж і монтаж лівого виконується аналогічно.

    Мал. 19. Схема задньої підвіски Фольксваген Т4. Для моделі з дисковим гальмом (з січня 1996 року).

    2.1. Демонтаж заднього амортизатора Т4

    2.1.1. Підняти задню частину машини за допомогою домкрату і встановити на підставки або підняти машину на підйомнику.

    2.1.2. Очистити від забруднення кріплення демпферу.

    2.1.3. Домкратом або гідравлічною стійкою піддомкратити важіль задньої підвіски, щоб розвантажити нижнє кріплення амортизатора.

Мал.. 20

    2.1.4. Торцевим ключем з головкою на 16 викрутити болт кріплення до нижнього важеля (вкручується в торець штока).

Мал. 21

    При викручуванні болта нижнього кріплення демпферу може виникнути необхідність притримувати його над важілем. Це робиться за допомогою спеціального плаского ключа, як показано на мал. 22.

Мал. 22. Фіксація нижньої частини заднього амортизатора при відкручуванні нижнього болта

    2.1.5. Домкратом або стойкою трохи опустити задній важіль і зняти нижню шайбу і ґумове амортизаційне кільце.

Мал. 23

    2.1.6. Ключем з головкою на 18 відкрутити верхній болт, яким кріпиться демпфер до кузова машини.

Мал. 24

    2.1.7. Вивести провушину з кронштейна...

Мал. 25

    ...зняти задній амортизатор. Видалити його на утилізацію.

Мал. 26

    2 2. Встановлення заднього амортизатора Т4

    2.2.1. Розпакувати новий амортизатор і прокачати його, як вказано в п.1.2.1.

    Прокачку слід виконувати в тому положенні демпфера, в якому він встановлюється на машину. Для заднього амортизатора Т4 це положення - штоком донизу.

    Після прокачки демпфер повинен зберігатися вертикально до встановлення його на машину.

Мал. 27

    2.2.2. Встановити новий амортизатор і закрутити верхній болт кріплення.

Мал. 28

    2.2.3. Встановити на нижню частину амортизатора нову верхню тарілчасту шайбу і ґумове або поліуретанове амортизаційне кільце.

    Під час встановлення на машині підсилених (масляних) амортизаторів рекомендується встановлення поліурретанових кілець - Poly-Bush 010028.

Мал. 29

    2.2.4. Вставити шток амортизатора з елементами кріплення в задній важіль.

Мал. 30

    2.2.5 Домкратом або гідравлічною стійкою піддомкратити задній важіль автомобіля і встановити нижнє амортизаційне кільце та шайбу.

Мал. 31

    2.2.6. Закрутити нижній болт.

Мал. 32

    2.2.7. Остаточно затягнути болти верхнього і нижнього кріплення.

    Увага! Остаточна затяжка виконується, коли задня підвіска знаходиться в навантаженому положенні, тобто колеса машини знаходяться на землі.

    Моменти затяжки кріплень заднього амортизатора, Нм:

    - Нижній болт - 45;

    - Верхний болт – 100.

    2.2,8, Аналогічно виконати заміну другого амортизатора.

    Правильне виконання робіт із заміни амортизаторів на Т4 дозволяє найбільш повно реалізувати ресурс виробу, закладений його виробником, скоротити час простою машини в ремонті і отримати відчутну економію ресурсів.

    Автор статті - Валентин Діденко

    Дата публікації - 16.06.22.

Інші статті
  • Фольксваген Т4 на війні
    Фольксваген Т4 на війні
    Стаття - про особливості підбору запчастин на автомобілі Фольксваген Т4, випущені до 1996 року. Ці недорогі, надійні й невимогливі машини закуплені у великій кількості нашими волонтерами та меценатами для потреб фронту. Вони успішно використовуються як допоміжний транспорт нашими українськими воїнами.
    Повна версія статті
  • Як відреставрувати петлі задніх розпашних дверей на Mercedes Sprinter?
    Як відреставрувати петлі задніх розпашних дверей на Mercedes Sprinter?
    Стаття продовжує рубрику «Поради бувалих». У ній описується черговий лайфхак, використання якого дозволяє з мінімальним бюджетом відновити працездатність зношених дверних шарнірів задніх двопільних дверей популярних фургонів Мерседес Спринтер. Реставрація вузла виконується з використанням ремонтних комплектів, які виготовляє компанія ATP Auto Parts (Україна). У статті детально викладено порядок виконання робіт. Кількість ілюстрацій – 17.
    Повна версія статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner