Підбір запчастин для ремонту диференціалу Фольксваген Т4

Диференціал автомобіля — агрегат ремонтопридатний. Фольксваген Т4 — не виняток. Його диференціал підлягає ремонту, за якого замінюється частина компонентів, що стали непридатними для подальшої експлуатації. Правильному добору запасних частин і присвячена ця стаття.
Ми постаралися відповісти на такі питання, які хвилюють автомобілістів:
1. Які запчастини найчастіше потрібні? Як їх купити або замовити?
2. Які нюанси треба враховувати під час підбирання запчастин для ремонту диференціала Т4?
3. Як уникнути помилок під час замовлення запчастин, щоб марно не витратити гроші та зберегти наш головний ресурс — час?
Питання, що стосуються порядку виконання робіт, послідовності окремих операцій і етапів і використовуваних при цьому прийомів, технологій і інструментів, залишилися поза рамками статті.
Під час виконання ремонту своїми руками треба дотримуватися основних правил виконання робіт із ремонту вузлів трансмісії:
1. Після розбирання вузла необхідно ретельно очистити деталі та продефектувати їх.
2. Такі деталі, як прокладки, сальники, заглушки та подібні компоненти підлягають заміні незалежно від їхнього стану.
3. Під час заміни деталей диференціалу треба враховувати, що такі деталі, як зубчасте колесо та вал-шестерня головної передачі, являють собою монтажну пару, яку не можна розкомплектувати. Купуючи агрегат, особливо з розборки, перевіряйте співпадання міток!
4. Головний компонент диференціалу — конічна зубчаста передача, вимагає ретельного регулювання, для чого слугують спеціальні шайби, що постачаються набором.
5. Під час добору олив і мастил важливо суворо виконувати приписи виробника автомобіля.
Найчастіше виникає потреба заміни таких деталей диференціала Т4:
- вісь сателітів;
- упорна вкладиш (фторопластова куля), на жаргоні званий "кукла";
- штифт фіксації осі сателітів;
- сальник;
- заглушка правого фланця;
- підвісний підшипник (є не на всіх типах диференціалу).
Для правильного підбору запасних частин для ремонту диференціала Т4 необхідно визначитися з його типом, який залежить від моделі КПП, встановленої на машині. Необхідні для цього дані є у вільному доступі на ресурсі t4-wiki.de.
Кожній моделі двигуна, встановленого на автомобілі під час його виготовлення, і даті випуску машини відповідає цілком певна модель КПП.
Коробки передач ідентифікуються за кодом (GKB). Код трансмісії Т4 складається з 3 букв. Цей код проставляється на наклейці з даними автомобіля і на корпусі коробки передач. Шифр КПП можна визначити й за VIN-кодом автомобіля. Для Фольксваген Т4 в базах даних розшифрування VIN-коду доступне для машин, випущених після 1995 року.
Тип диференціалу визначають з огляду на модель КПП. Вона визначається за спецтаблицею на ресурсі t4-wiki.de. Другий спосіб визначення моделі КПП — за нанесеним на її корпусі маркуванням. Місця нанесення маркування — на малюнках 1 і 2.
Рис. 1. Місця нанесення маркування на коробці переміни передач Фольксваген Т4
Червоною стрілкою позначене місце нанесення маркування під стартером, жовтим — на протилежному боці під виходом лівого приводного вала.
На рис. 1 показані місця нанесення маркування для КПП типу 02G. Для інших типів КПП місця для маркування можуть бути іншими.
Рис 2. Приклад нанесення маркування на КПП. AFK — модель коробки. Їй відповідає диференціал типу II
Інформація:
На Фольксваген Т4 встановлювалися коробки з ручним перемиканням передач (механічні 5-ступеневі) і з автоматичним (4-ступеневі).
Оскільки безпосередньо коробка зміни передач і диференціал збираються в одному корпусі, окремого маркування для диференціалу не передбачено. Розрізняються вони так:
1. Диференціали для МКПП:
- тип I (мал. 3). Встановлений на КПП мод. DQG, DQH, DQJ, DQK, DQL, DQM, DUH, DUJ, EVU, EVV, EVW, EVX, EVY, EVZ, EWA, EWB;
— тип II. Встановлений на КПП мод. AFK, AFL, DXZ, DYA, FJS, FTV;
— тип III. Встановлено на КПП мод. EEZ и DQR.
2. Диференціали для АКПП встановлювалися на коробках таких моделей: DNA, DNC, DXS, DML, DND, DNE, DNF, EQG, EQB, EQD, EQD, EQF, EQF, EQJ, EQH.
Зауважимо, що базові компоненти агрегату (головна пара, конічні сателіти) існують тільки в оригіналі, і ціни на нові деталі з цієї групи для України, м'яко кажучи, не актуальні, тому головне джерело їх надходження на ринок — численні розбоки.
Розглянемо докладніше підбір запасних частин для диференціалів різних типів, використовуваних на Т4.
Диференціал для МКПП тип I
Рис 3. Диференціал Т4 тип I
4 - Упорний вкладиш OE 02M409170A;
Рис. 4. Упорний вкладиш OE 02M409170A
5 — комплект конічних сателітів OE 012498081C;
6 - Вісь конічних сателітів OE 005409177;
Рис. 5. Вісь сателітів OE 005409177
Основні параметри деталі:
- діаметр 18,2 мм;
- довжина 112,5 мм.
7 — Штифт OE N90538701 (5,4X28,5). Взаємозамінний з усіма типами диференціалів Фольксваген Т4;
Рис. 6. Штифт OE N90538701
8 - Кільце стопорне VAG 012409413 (2 шт.).
Аналоги невідомі.
Рис. 7. Кільце стопорне VAG 012409413
9 — Конічний роликовий підшипник OE 002 517 185 — 2 шт. Розміри 46x75x18.
Аналог (не підтверджений) — PFI LM50334910;
11 — сальник диференціала (манжетне ущільнення, розмір 45х60х8) OE 016409399 B — 2 шт.
Аналоги:
- AUTOMEGA 190035410;
- JP Group 1144000300.
Рис. 7. Сальник JP Group 1144000300
17 — голчастий підшипник без внутрішнього кільця OE 02B409371 (02B409371A), розміри 32X42X18.
Заглушки (корки), що запобігають потраплянню в картер диференціала забруднень із внутрішнього ШРКШ у разі пошкодження пильовика.
22 — кришка (заглушка) застосовувалася у двох модифікаціях:
- OE 002 517 289 A для коробок із серійним номером до 06034.
Аналог:
- JP Group 1154000100.
Рис. 8. Кришка (заглушка) JP Group 1154000100
- OE 020409289 B автомобілів, що виробляються починаючи з 07/95.
Аналоги:
- JP GROUP 1144000200;
- AutoMega 130033510.
Рис. 9. Кришка (заглушка) JP GROUP 1144000200
Позиції 4, 5, 6, 7, 17 доступні тільки в оригіналі, їх можна купити або замовити в нашому інтернет-магазині Автоточка (autoto4ka.com.ua).
Що потрібно враховувати під час підбору базових деталей диференціалу типу I за потреби їх заміни?
У конструкції диференціала використовувалися такі варіанти базових деталей:
Ведуча шестерня (поз. 2A на рис. 3)
- OE 02B409155H (Z=83) для КПП AYD, AYF, CCW, CCY, CHP, CHS, CRL, CRN;
- OE 02B409155J (Z=84) для КПП AYE, AYG, CCX, CCZ, CHR, CHT, CRM, CRP;
- OE 02B409155M (Z=73) для КПП CPW, CPV.
Ведений вал (поз. 2B на рис. 3)
- OE 02J311205H (Z=18) для КПП AYD, AYF, CCW, CCY, CHP, CHS, CRL, CRN;
- OE 02J311205J (Z = 17) для КПП AYE, AYG, CCX, CCZ, CHR, CHT, CRM, CRP;
- OE 02J311205G (Z = 16) для КПП CPW, CPV.
Диференціал для МКПП тип II
Рис. 11. Диференціал (тип II)
3 – Конічний роликовий підшипник OE 091 517 185 D (50X80X20) — 2 шт.
Аналоги:
- MEYLE 1004053210;
- FAG 713611590.
7 - Упорний вкладиш OE 099409170;
Рис. 12. Упорний вкладиш OE 099409170
8 - Вісь конічних сателітів OE 02G409177;
Рис. 12. Вісь сателітів OE 02G409177
9 - Штифт OE N90538701;
15 — Сальник (манжетне ущільнення розміром 45х65х9) OE 02F 301 189 A — 2 шт.;
Аналоги:
- Corteco 01029794;
- Elring 521470.
22 — підвісний підшипник OE 02G409335A.
Аналоги:
- FEBEST FDCBGE;
- Metalcaucho 74135.
Рис. 13. Підшипник підвісний напівосі (крім машин із двигуном потужністю 111kW) Фольксваген Т4 1990-2003 74135 METALCAUCHO (Іспанія)
Диференціал МКПП тип. III
Рис. 14. Диференціал МКПП (тип. III) Фольксваген Т4
4 – упорний вкладиш OE 099 409 170;
6 — вісь конічних сателітів OE 02G 409 177;
7 - Штифт OE N90538701 (5,4 х 28,5);
9 — Конічний роликовий підшипник OE 091 517 185 D (50X80X20);
Аналоги:
- MEYLE 1004053210;
- FAG 713611590.
10 — Конічний роликовий підшипник OE 098 409 321 B (80X125X29);
Аналоги:
- FAG 32016X;
- SKF VKHB2157.
12 — сальник диференціала OE 02F 301 189 A — 2 шт. (45X65X9)
Аналог — Corteco 1029794.
24 – підвісний підшипник OE 02G409335B;
Аналоги:
- FEBEST VWCBT5AT;
- FEBI 43781.
Рис. 15. Підвісний підшипник FEBI 43781 (OE 02G409335B)
Ми бачимо, що такі деталі, як упорний вкладиш, вісь конічних сателітів і штифт — взаємозамінні з аналогічними деталями диференціалу МКПП типу II.
Диференціал АКПП
Рис. 16. Диференціал АКПП Фольксваген Т4
4 – упорний вкладиш OE 099 409 170;
6 — вісь конічних сателітів OE 02G 409 177;
7 — штифт OE N90538701 (5,4 х 28,5);
9 — конічний роликовий підшипник OE 091517185M (46X75X18) — доступний оригінал;
10 — конічний роликовий підшипник OE 098409321B (80X125X29);
Аналоги:
- FAG 32016X;
- SKF VKHB2157.
11 — сальник (манжетне ущільнення 45х60х8) OE 016409399B — 2 шт. (взаємозамінна з диференціалом МКПП типу I).
Аналоги:
- AUTOMEGA 190035410;
- JP Group 1144000300.
28 — підвісний підшипник OE 02G409335A (взаємозамінний з диференціалом МКПП типу II).
Аналоги:
- FEBEST FDCBGE;
- Metalcaucho 74135.
Отже, частина деталей, необхідних для ремонту АКПП Фольксваген Т4, взаємозамінні з деталями механічних КПП. Вони порівняно доступні для замовлення й можуть бути поставлені за прийнятними цінами.
Крім перерахованих, на сайті нашого інтернет-магазинка Автоточка (autoto4ka.com.ua) можна купити такі запчастини та компоненти диференціалу Фольксваген Т4:
- Приводний вал проміжний правий у комплекті з підвісним підшипником Pascal G8W005PC і MEYLE 1004980249S.
Звертайтеся! Ми щирі у своєму прагненні допомогти. Щірість породжує довіру.
Автор статті Валентин Діденко
Дата публікації — 20.10.2024
- Як підібрати запчастини для ремонту куліси КПП Фольксваген Т4?Стаття — про особливості підбору запасних частин для ремонту куліси КПП популярного фургона Фольксваген Т4. Розглянуті варіанти комплектації механізму вибору передач, наведені описи деталей, схильних до зношування, що вимагають регулярної заміни з зазначенням оригінальних номерів і аналогів популярних виробників. Кількість ілюстрацій — 24.Повна версія статті
- Заміна роликів зсувних дверей Фольксваген Т4Стаття - про особливості заміни роликів (роликових опор) зсувних дверей Фольксваген Т4. Розглянуті варіанти комплектів роликів для VW T4 різних періодів випуску. Кількість ілюстрацій - 4.Повна версія статті