Пружини задньої підвіски Фольксваген Т4
Фахівці, зайняті обслуговуванням автомобілів Фольксваген Т4, вважають підвіски машини живучими, однак вимагають до себе уваги. Задня підвіска – не виняток. Побудована на діагональних важелях зі спіральними пружинами (див. поз. 1 на рис. 1), вона має деякі особливості.
Рис. 1. Задня підвіска Фольксваген Т4
1. Пружина є частиною шасі. Це пружина стиснення циліндричної форми, навита з пружинного дроту. Основне навантаження спрямована по осі пружини, причому кінці пружини можуть злегка обертатися один проти одного.
Спіральні пружини T4 встановлюються тільки на задній осі. Передня вісь є торсіонної підвіскою.
2. Гвинтові пружини використовуються на задній осі між поперечним важелем і кронштейном підшипника, прикріпленим до бічного елемента. Вони не вимагають фіксації гвинтами або подібними кріпильними деталями, так як утримуються вагою транспортного засобу та відповідними установочними деталями, які не дають зміщуватися торців пружини.
Залежно від року випуску автомобіля, типу шасі і корисного навантаження, на яку він розрахований, в задній підвісці різних модифікацій Фольксваген Т4 використовувалися більше десятка різних пружин. Всі пружини мають кольорове маркування, що наноситься в конкретному місці ззаду в нижній третині пружини.
На рис. 2 показано місце розміщення цих міток. Їх треба шукати, дивлячись на пружини знизу.
Рис. 2. Місце розташування колірних міток
Крім того, маркування (шифр) наноситься на одному кінці пружини, який, однак, на використаної пружині більше не розпізнається.
Увага! Кольорові мітки наносяться тільки на оригінальні пружини, що поставляються під брендом автовиробника (VAG).
На вироби-аналоги наноситься код (артикул) виробника.
Це пов'язано з тим, що при першій комплектації (на складальному конвеєрі) машини кожної моделі, у відповідності з їх вагою, навантаженням, на яку вони розраховані, і іншими параметрами комплектуються спеціально для неї виготовленими пружинами, які мають відповідну кольорову мітку.
Для вторинного ринку проводиться меншу кількість моделей пружин. При цьому одна модель перекриває близькі за значенням параметри як мінімум двох-трьох моделей оригінальних виробів. Робиться це з метою економії та оптимізації складських запасів. Тому пружини, вироблені для вторинного ринку, не ідентичні оригінальним, і не можуть однаково з ними маркуватися.
Рис. 3. Маркування неоригінальних пружин підвіски
Оригінальні пружини навиваються з пружинного дроту змінного перерізу. Така конструкція пружини забезпечує їй нелінійну характеристику жорсткості, яка змінюється в залежності від навантаження. При меншому навантаженні працюють витки, розташовані ближче до країв, де діаметр дроту менше. При збільшенні навантаження крайні витки «вимикаються», забезпечуючи пружині більшу жорсткість.
Пружини для вторинного ринку можуть виготовлятися з дроту постійного діаметра. Їх характеристики відрізняються від оригінальних, вони більш жорсткі.
Різні модифікації пружин на Т4 можуть відрізнятися дроту діаметром, кількістю витків і висотою.
Пружини для пасажирських версій Т4 розраховані на навантаження від 800 до 1200 кг, вантажні – на корисну навантаження від 1200 до 2000 кг.
Види пружин задньої підвіски Фольксваген Т4
У задній підвісці Фольксваген Т4 використовуються гвинтові пружини (поз. 1 рис. 1), що підбираються за типами авто:
- фургон;
- універсал;
- MULTIVAN, CARAVELLE;
- CALIFORNIA;
- автомобіль з вантажною платформою, з подвійною кабіною, шасі з кабіною;
- швидка допомога.
Так, на фургонах використовуються такі пружини:
- OE 701511105M, маркування кольором - рожевий, для автомобілів з корисним навантаженням 1 200 кг і базою 2 920/3 320 мм, аналог – JP Group 1152201100;
Рис. 4. Пружина задня на Фольксваген Т4 вантажопідйомністю 1200 кг JP Group 1152201100 (OE 701511105M)
- OE 701511105C, маркування кольором - білий, для автомобілів з корисним навантаженням 1 000 кг і базою 2 920/3 320 мм, аналог - JP Group 1152201800;
Рис. 5. Пружина задня на Фольксваген Т4 JP Group 1152201800 (OE 701511105A, 701511105C)
- OE 701511105L, маркування кольором - сірий, для автомобілів з зменшеним дорожнім просвітом і базою 2 920 мм, аналог - JP Group 1152205900.
На універсалах використовується до зазначених додатково ще одна модель:
- OE 701511105P, маркування кольором - світло-блакитний, для автомобілів з корисним навантаженням 800 і 1 000 кг і базою 2 920/3 320 мм.
Для вантажних моделей використовуються пружини з постійним діаметром, як, наприклад,
- OE 701511105B, пружина посилена, для автомобілів з корисним навантаженням 1 200 кг і базою 2 920/3 320 мм. Маркування кольором – червоний, коричневий, аналог – LESJOFORS, модель 4295019.
Рис. 6. Пружина задня Фольксваген Т4 посилена LESJOFORS 4295019 (OE 701511105B)
Аналізуючи матеріали VW , ми нарахували тринадцять різновидів задніх пружин Т4, з них дві – з однаковою кольоровим маркуванням. Оскільки призначення деталей не завжди чітка, правильна циліндрична пружина повинна підбиратися по VIN-коду (номера шасі) або PR-кодом, який вказується в сервісній наклейці автомобіля.
Однак і тут не все так просто. Багато «намисто» завезені в країну вантажними версіями, а тут перероблені в пасажирські, так і не ставши повноцінним «пасажиром». Вся підвіска, як правило, залишається колишня, жорстка. Заміна пружин задніх важелях проблеми не вирішує. Міняти потрібно і торсіони передньої підвіски. А це вимагає більш серйозних фінансових вкладень.
Що відбувається з пружинами в процесі експлуатації?
Пружина, за винятком крайніх, кінцевих витків, які спеціально навиваються меншим діаметром, - циліндрична. Навантаження на пружину – осьова. В процесі експлуатації кінці пружин інтенсивно зношуються, так як вузол знаходиться під днищем машини під дією вологи і різноманітних забруднень, включаючи хімреагенти, використовувані дорожниками для боротьби з обмерзанням дорожнього полотна. Тому з часом пружина стає трохи коротше.
Більш помітно зменшення висоти пружини, яке відбувається при перевантаження машини, що призводить до залишкової деформації. З часом посадка машини відносно дороги стає нижче. Характеристики пружини, осілого із-за перевантаження, змінюються, що може зажадати заміни.
При сильному перевантаження пружина може лопнути, що вимагає її беззастережної заміни. Зварювання, інші способи відновлення до пружині застосовуються у зв'язку з особливими властивостями сталі, використовуваної для її виготовлення.
Зламана пружина не завжди проявляє себе зміною поведінки підвіски автомобіля. Поломка верхнього або нижнього витка зазвичай супроводжується стукотом в області задньої осі.
На ресурс пружини впливає в першу чергу ступінь завантаження машини і регулярність руху з дуже поганим, розбитим дорогам, коли амплітуда переміщення підвісок велика.
Пружини задні Фольксваген Т4 схильні до корозії через їх розташування. Тому виробник рекомендує кожні 1,5 року відновлювати антикорозійне покриття пружин, залишаючи незафарбованими кольорові мітки.
Заміна задніх пружин підвіски Фольксваген Т4
При заміні задніх пружин на Т4 слід перевірити стан подушок, на які спираються крайні витки. Якщо подушки мають ознаки руйнування або значного зносу, їх слід замінити.
Рис. 7. Установка задньої пружини Фольксваген Т4. Unterlage – підкладка (подушка), Kappe – ковпачок, Anschlagpuffer – буфер
Буфер (відбійник) - деталь замінна, OE 701501191, доступна під замовлення, тільки в оригіналі.
Ковпачок - елемент важеля, що утримує нижню подушку і пружину від зсуву.
Рис. 8. Нижня опора пружини задньої підвіски Фольксваген Т4
Подушки або опори під пружинами Т4 ще називають проставками.
Верхні проставки бувають тільки 3-х видів:
- 5 мм: OE 7D0 511 139;
- 13 mm: OE 7D0 511 147 A;
- 19 mm: OE 7D0 511 147 B.
Деякі виробники, наприклад LESJOFORS (Швеція), комплектують пружини подушками (див. рис. 6). Більшість же виробників постачають пружини окремо, тому при необхідності заміни проставок їх доведеться докуповувати окремо.
Один з вітчизняних виробників гумотехнічних виробів для автомобілів, BCGUMA, виробляє наступні моделі проставок під пружинами для задніх пружин Фольксваген Т4:
1. Проставка пружини задньої Фольксваген Т4 верхня (дрібний виток) BC0256 (OE 7D0511147A) – для автомобілів з колісними дисками розміром 15" (Рис. 9).
Рис. 9
2. Проставка пружини задньої Фольксваген Т4 верхня (посилена) BC0257 (OE 701511105K; 701511105M) – рис. 10.
Рис. 10
3. Проставка (подушка) задньої пружини Т4 нижня, посилена «BAD ROADS» BC0232 (OE 7H0511143) - рис. 11.
Рис. 11
В Інтернет-магазині Autoto4ka.com.ua можна купити задні пружини на Т4 таких брендів:
- BILSTEIN (Німеччина);
- JP Group (Данія);
- Kayaba (Японія);
- MONROE (США);
- LESJOFORS (Швеція);
- SACHS (Німеччина).
На Фольксваген Т4, зайняті пасажирськими перевезеннями, переважно встановлювати задні пружини з перемінним перетином, наприклад MONROE SP0408, BILSTEIN 38-131233, SACHS 996 485. Ціна їх вище, ніж пружин з постійним перетином, зате такі пружини забезпечують необхідну плавність ходу і комфорт.
Купити онлайн задні пружини на Фольксваген Т4 в інтернет магазині Autoto4ka можна 24 години на добу, 7 днів на тиждень без перерв і вихідних.
Якщо замовлення зроблено на сайті онлайн у неробочий час, при першій можливості співробітник інтернет магазину зв'яжеться з покупцем для уточнення деталей замовлення.
Увага! Підтвердження замовлення по телефону – обов'язкова процедура.
Автор статті - Валентин Діденко
Дата оновлення - 16.02.21; 09.05.21.
Інші публікації по темі:
1. Як підібрати запчастини на Фольксваген Т4?
2. Підбір запчастин підвіски на Фольксваген Т4.
3. Підбір амортизаторів підвіски на Фольксваген Т4.
4. Підбір кульових опор підвіски на Фольксваген Т4.
- Заміна роликів зсувних дверей Фольксваген Т4Стаття - про особливості заміни роликів (роликових опор) зсувних дверей Фольксваген Т4. Розглянуті варіанти комплектів роликів для VW T4 різних періодів випуску. Кількість ілюстрацій - 4.Повна версія статті
- Підбір запчастин для ремонту диференціалу Фольксваген Т4Стаття присвячена особливостям підбору запчастин для ремонту диференціала Фольксваген Т4. Кількість ілюстрацій - 16.Повна версія статті